STB modifica un autobuz Citaro diesel din 2006 pentru a merge pe CNG care din pacate nu exista in Bucuresti

Si cand spunem ca in Bucuresti nu avem CNG spunem ca doua statii la peste 1.5 milioane de masini reprezinta o gluma buna pentru toti cei care stiu cate ceva din utilizarea unui vehicul pe gaz.

mercedes citaro stb cng 2020, firea vmercedes citaro stb cng 2020, probleme alimentare mercedes citaro stb cng 2020, unde alimentez cng, timp alimentare cng masina, statii alimentare cng 2020, probeme costuri statie alimentare cng 2020, mercedes citaro stb cng 2020 siguranta rutiera 2021, kit conversie cng autobuze citaro stb

Acum vedem cum primul Mercedes Citaro MODIFICAT NU STIE NIMENI UNDE a primit cica un motor Mercedes pe CNG, singurul fiiind M936G in locul vechiului diese EURO3. Acum vedem si cele 6 butelii din fibra montate pe plafonul autobuzului, butelii despre care nu se cunoaste provenienta, deci nu stim cat de sigure sunt in exploatare pentru ca vorbim de CNG care este depozitat in rezervoare la o presiune de 210-250 bar.

mercedes citaro stb cng 2020, firea vmercedes citaro stb cng 2020, probleme alimentare mercedes citaro stb cng 2020, unde alimentez cng, timp alimentare cng masina, statii alimentare cng 2020, probeme costuri statie alimentare cng 2020, mercedes citaro stb cng 2020 siguranta rutiera 2021, kit conversie cng autobuze citaro stb

Deci, nu confundati GPL-ul care are peste 1.800 de statii de incarcare in toata Romania si peste 300 in Bucuresti, in timp ce CNG-ul au GNC-ul cum este el cunoscut la RAR este cu totul alta problema! O statie CNG se leaga direct la reteaua de gaz a orasului si costa in medie 2-4 milioane de euro.

Alimentarea unui autobuz pe CNG dureaza in medie 2-3 ore datorita modalitatii de incarcare a celor 6 butelii cu presiune mare de peste 220 bar. Adica daca faci conversia pentru 10 autobuze vechi statia de alimentare din Preciziei se inchide efectiv pentru restul clientior pentru ca 10 autobuze inseamna in medie 20 de ore de incarcare!

DE CE STB FACE O GRESEALA CU ACEST CNG PE CITARO?

mercedes citaro stb cng 2020, firea vmercedes citaro stb cng 2020, probleme alimentare mercedes citaro stb cng 2020, unde alimentez cng, timp alimentare cng masina, statii alimentare cng 2020, probeme costuri statie alimentare cng 2020, mercedes citaro stb cng 2020 siguranta rutiera 2021, kit conversie cng autobuze citaro stb

-Nu se cunoaste pretul conversiei ( pret motor, pret cutie automata noua pentru CNG, pret 6 butelii CNG, pret conducte si manopera pentru conversie!).

-Cine da garantia pentru aceasta conversie? Singurii sunt cei de la Mercedes care fac conversia la ei in service nu la firme mici de scara blocului!

mercedes citaro stb cng 2020, firea vmercedes citaro stb cng 2020, probleme alimentare mercedes citaro stb cng 2020, unde alimentez cng, timp alimentare cng masina, statii alimentare cng 2020, probeme costuri statie alimentare cng 2020, mercedes citaro stb cng 2020 siguranta rutiera 2021, kit conversie cng autobuze citaro stb

-Majoritatea autobuzelor Citaro vechi se transforma mai repede in troleibuze ( vezi exemplu din Budapesta!). Adica emisii ZERO fara a sta la coada pentru a incarca CNG.

-DE CE STB nu a cerut celor de la Mercedes sa ofere varianta LGT a motorizarii pe gaz M936G , adica cea NGT merge pe CNG iar LGT pe GPL care se gaseste la tot pasul?

Si daca inca crezi ca este simplu sa faci o conversie pe CNG vezi cei zice RAR-ul despre aceste modificari AICI!

Foto: Asocitatia Metrou Usor

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.