Totul despre rezervoarele de GPL! Ce alegem: Cilindric sau Toroidal?

De fiecare data cand ne gandim sa montam o instalatie GPL nu putem trece cu vederea ce tip de butelie pentru gaz alegem.

In ultima perioada toata lumea doreste sa-si monteze pe masina o butelie toroidala in locul rotii de rezerva, insa aceasta are doua mari dezavantaje: este mai scumpa, are o capacitate mai mica si de ce nu implica scoaterea rotii de rezerva din locasul ei.

butelie gpl, toroidala gpl, butelie cilindrica gpl, rezervor gpl, ce rezervor gpl alegem?, capacitati rezervoare gpl, butelie gpl, stako, atiker, butelie turceasca, butelie UE, siguranta butelie gpl, grosime butelie gpl, cilindrica vs toroidala, multivalva butelie gpl

De partea cealalta butelia cilindrica este mult mai mare ( 60-90 litri) insa ocupa mai mult spatiu in portbagaj. Avantajele ei sunt pretul de achizitie mai mic, capacitate mai mare si evident lasarea rotii de rezerva in locul ei.

butelie gpl, toroidala gpl, butelie cilindrica gpl, rezervor gpl, ce rezervor gpl alegem?, capacitati rezervoare gpl, butelie gpl, stako, atiker, butelie turceasca, butelie UE, siguranta butelie gpl, grosime butelie gpl, cilindrica vs toroidala, multivalva butelie gpl

CARE SUNT CARACTERISTICILE BUTELIEI DE GPL:

Rezervoarele sunt fabricate dintr-un otel special (tratat împotriva fisurilor), cu o grosime de 3,5 mm.

Ele sunt fixate pe autovehicul cu platbande si suporti dimensionati sa garanteze, cu rezervorul plin, buna ancorare la solicitari datorate unei accelerari sau decelerari extrem de mari.

Rezervoarele autovehiculelor pe gaz sunt construite dintr-un aliaj special de 20 de ori mai rezistent la strapungeri decât rezervoarele de benzina, metanol sau etanol.

butelie gpl, toroidala gpl, butelie cilindrica gpl, rezervor gpl, ce rezervor gpl alegem?, capacitati rezervoare gpl, butelie gpl, stako, atiker, butelie turceasca, butelie UE, siguranta butelie gpl, grosime butelie gpl, cilindrica vs toroidala, multivalva butelie gpl

Noile recipiente cilindrice sunt construite cu un dispozitiv care nu permite umplerea lor peste capacitatea de 80% permitând, în cazul cresterii temperaturii, cresterea gazului în volum fara a iesi gazul din rezervor.

Datorita dispozitivului special montat pe rezervor, acesta nu se va umple decât la 80% ±3% din capacitate, asigurându-se în felul acesta crearea unei perne de aer pentru dilatarea gazului.

butelie gpl, toroidala gpl, butelie cilindrica gpl, rezervor gpl, ce rezervor gpl alegem?, capacitati rezervoare gpl, butelie gpl, stako, atiker, butelie turceasca, butelie UE, siguranta butelie gpl, grosime butelie gpl, cilindrica vs toroidala, multivalva butelie gpl

În cazul opririi accidentale a motorului, sistemul electric SAFETY CAR închide gazul în trei puncte (pe rezervor în spate ?i în cele doua electrovalve din fata).

GPL-ul are cea mai mica raza de flamabilitate dintre toti carburantii alternativi.
GPL-ul si aerul nu se vor aprinde decât daca sursa de caldura ajunge la cel putin 940 de grade Fahrenheit.

În contrast, o sursa de benzina se aprinde daca sursa de caldura ajunge la 430-500 de grade Fahrenheit.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s