BMW inca lucreaza la masina cu Hidrogen in timp ce Europa ruleaza pe GPL

bmw hydrogen e65 vs gpl romania (7)Nu de putin ori am fost pusi in situatia de a vedea ultimele comunicare de presa din partea BMW in care se prezentau viitoarele tehnologii pe baza de hidrogen.

Toate bune si frumoase insa in viata reala masinile celor de la BMW au ramas in stadiul de prototip, in timp ce masinile cu GPL ruleaza de 4 decenii in Europa de Vest.

Care sunt dezavantajele conversiei pe hidrogen?

bmw hydrogen e65 vs gpl romania (3)In primul rand avem nevoie de un rezervor de H special care are o dimensiune cilindrica foarte mare si care are un pret de achizitie astronomic.

Motorul care ruleaza pe H trebuie sa primeasca modificari ample la sistemul de injectie care sunt foarte costisitoare indiferent de varianta.

Cireasa de pe tort este lipsa pompelor de alimentare cu H in Romania, in timp ce reteaua GPL este chiar mai raspndita decat cea a combustibililor normali precum benzina sau motorina.

In plus fata de aceasta o pompa de Hidrogen costa in medie peste 4 milioane de euro, suma care face complet nerentabila o retea de acest gen in Romania!

e5643

De ce sa  montam GPL?

-Costuri mici de achizitie instalatie

-Pret foarte mic combustibil ( in medie 2.9 lei litru in noiembrie 2013)

-Motorul nu necesita modificari

-Instalare cu usurinta a instalatiei GPL pe motor

-Diferite tipuri de butelii GPL fie cilindrice fie toroidale

-Fiabilitate dsavarsita rulaj pe GPL

-Valoare crescuta a masinii dupa montare instalatie GPL

VEZI CAT COSTA O INSTALATIE PENTRU MASINA TA AICI!

Advertisements

2 thoughts on “BMW inca lucreaza la masina cu Hidrogen in timp ce Europa ruleaza pe GPL

  1. lol, iubitori gpl, mai bine ma duc cu autobuzul decat cu o masina alimentata cu gpl, de accea exista masini hibride, masini care functioneaza pe pila hidrogen http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ din 2011, europa e in spatele asiei 20 ani cu tehnologia, masini hibride de serie au aparut in ’96 in asia iar in europa in 2012, si bietele de ele nici macar nu au puterea de a circula in orasele mari din europa fiind diesel hibrid
    ma rog, asta e putere fiecaruia de a gandi ce masina i se potriveste, la romani merge group vw, au bani multi si isi permit intretinerea 😀

    • Aici vorbim de alte piete auto. De exemplu in Coreea de Sud circula cele mai multe masini pe GPL din lume…+ 4 milioane! Si da exista modele Hyundai si KIA pe GPL care nu mai au nici rezevor de benzina! Pana la Clarity mai trebuie sa dea faliment Shell si BP 🙂 Adica nicioadata

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s